فواید و خواص قارچ در طب سنتی

آرشیو

فواید و خواص قارچ در طب سنتی

فواید قارچ

فواید قارچ

از فواید قارچ میتوان به کاهش سطح کلسترول ، ضد سرطان سینه و پروستات و مقابله با دیابت اشاره کرد. قارچ همچنین میتواند در کاهش وزن و لاغری موثر باشد و سطح ایمنی بدن را تقویت کند.

فواید قارچ


تاریخچه قارچ

فراعنه‌ی مصر، قارچ را یک خوراکی لذیذ می‌دانستند و یونانی‌ها اعتقاد داشتند قارچ برای جنگاوران در صحنه‌ی نبرد، تولید قدرت می‌کند. رومی‌ها این گیاه را هدیه‌ای از جانب خدا برمی‌شمردند و آن را فقط در روزهای عید استفاده می‌کردند. چینی‌ها آن را به عنوان یک گنج غذایی سالم مصرف می‌کردند. امروزه از قارچ‌ها به خاطر طعم و بافت‌شان در تهیه‌ی غذاهای مختلف استفاده می‌شود. آ‌ن‌ها می‌توانند طعم خودشان را به غذاها بدهند یا طعم مواد دیگر را به خودشان بگیرند. طعم آن‌ها معمولا در طول پخت افزایش پیدا می‌کند و شکل‌شان با روش‌های معمول آشپزی مثل سرخ کردن و خرد کردن حفظ می‌شود. قارچ را معمولا به سوپ، سالاد و ساندویچ اضافه یا از آن به عنوان پیش غذا استفاده می‌کنند.

انواع قارچ

قارچ‌ها به دو دسته‌ی وحشی و پرورشی تقسیم می‌شوند. بعضی از آن‌ها اثرات مفیدی در سلامتی انسان دارند مثل رقیق کردن خون و جلوگیری از ایجاد و رشد تومورهای سرطانی. بیشترین نوع قارچی که در آمریکا استفاده می‌شود، قارچ دکمه‌ای سفید است. قارچ دکمه‌ای به دو شکل دیگر هم وجود دارد؛ قارچ‌های قهوه‌ای با طعم خاکی‌تر و بافت سفت‌تر و قارچ‌های “portabella” با چتر بزرگ‌تر که مزه‌ی گوشتی دارند: بیش از ۳۸ هزار نوع قارچ وجود دارد که بعضی از آن‌ها سمی‌اند. رنگ، شکل و اندازه‌ی قارچ‌ها می‌تواند متنوع و مختلف باشد. این مساله خیلی مهم است که بتوانید قارچ وحشی قابل خوردن را بشناسید تا از خوردن نوع سمی آن دور بمانید.

طبیعت

طبع قارچ، سرد است.

ترکیبات

قارچ‌ها ۸۰ تا ۹۰ درصد آب دارند و خیلی کم‌کالری هستند. آن‌ها مقدار کمی چربی و سدیم (نمک) و ۸ تا ۱۰ درصد فیبر دارند و یک خوراکی ایده‌آل برای افرادی هستند که می‌خواهند وزن و فشار خون‌شان را کنترل کنند.

فواید قارچ

در هر ۱۰۰ گرم قارچ، یک میلی‌گرم آهن وجود دارد و برعکس بسیاری از مواد غذایی گیاهی، قارچ دارای فیتات نیست. فیتات جذب آهن و بعضی مواد معدنی را در بدن کاهش می‌دهد، بنابراین آهن موجود در قارچ به سرعت جذب می‌شود.

منبع غنی ویتامین D

در میان تمام گیاهان فقط قارچ‌ها هستند که به کمک نور خورشید ویتامین D تولید می‌کنند. پس اگر می‌خواهید استخوان، دندان و ناخن‌های سالم‌تری داشته باشید، قارچ بخورید.

محرک سوخت و ساز بدن

ویتامین‌های گروه B در تبدیل گلوسیدها به کربنات نقش موثری دارند. کربنات‌ها تولید کننده‌ی انرژی مورد نیاز بدن هستند. این مواد غذایی خوشمزه همچنین به سوخت و ساز چربی‌ها و پروتیین‌ها کمک می‌کنند.

تقویت‌ کننده‌ی سیستم ایمنی بدن

تحقیقات نشان می‌دهد که قارچ‌های سفید، عملکرد دستگاه ایمنی بدن را تحریک می‌کنند. این نوع قارچ‌ها، تولید پروتیین‌های ضد ویروس و دیگر پروتیین‌هایی که از سلول‌های بدن آزاد می‌شوند را افزایش داده و به این ترتیب از بافت‌های بدن محافظت می‌کند.

فواید قارچ


فواید قارچ برای مثانه

بررسی‌ها نشان می‌دهد هر اندازه که میزان سلنیوم بدن بالا باشد، خطر رشد سرطان مثانه به ویژه در زنان کمتر می‌شود. صد گرم قارچ سفید، ۱۷ درصد نیازهای روزانه‌ی سلنیوم بدن را تامین می‌کند.

فواید قارچ در مقابله با بیماری ها

سبزیجات رنگی حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان‌ هستند که با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند، اما براساس نتایج پژوهشی علمی، قارچ‌ها نیز به اندازه‌ی فلفل‌های قرمز، قابلیت و توانایی جذب رادیکال‌های اکسیژنه را دارند.

منبع پتاسیم و مس

قارچ یک منبع عالی پتاسیم است، این ماده به کاهش فشارخون کمک می‌کند و خطر سکته‌ی قلبی را پایین می‌آورد. به طور متوسط سه عدد قارچ حتی از یک عدد موز یا یک لیوان آب پرتقال هم بیشتر پتاسیم دارد.

یک واحد قارچ (که شامل ۵ عدد متوسط است)، حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد نیاز بدن به مس را تامین می‌کند و اگر به طور مرتب خورده شود، به کاهش فشارخون کمک کرده و عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد.

ضد سرطان طبیعی

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد قارچ‌های دکمه‌ای سفید می‌توانند احتمال خطر سرطان‌های سینه و پروستات را کاهش دهند. عصاره‌ی قارچ دکمه‌ای سفید می‌تواند باعث کاهش تکثیر سلولی در سلول‌های سرطانی و اندازه‌ی تومورها شود. این اثرات محافظتی می‌تواند با مصرف ۱۰۰ گرم قارچ در روز دیده شود. سلنیوم، آنتی‌اکسیدانی است که با ویتامین E کار می‌کند و از سلول‌ها در برابر صدمات رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که دو برابر مقدار توصیه شده در روز سلنیوم مصرف کرده‌اند، خطر سرطان پروستات در آن‌ها تا ۶۵ درصد کاهش یافته است.

مضرات قارچ

– قارچ دیرهضم است و باعث غلظت خون می‎شود.

– درد معده ایجاد می‎کند و برای رفع این مشکل، باید آن را با زنجبیل بخورید.

– چربی زیاد، هضم قارچ را مشکل می‎کند.

چگونه قارچ را انتخاب و نگهداری کنیم؟

– قارچ‌هایی را که سالم هستند و صدمه ندیده‌اند (اوایل باز شدن چترشان است) بخرید.

– می‌توانید با قرار دادن قارچ‌ها در پاکت کاغذی تا یک هفته آن‌ها را سالم نگه دارید.

– قارچ‌ها را باید ابتدا به آرامی تمیز کرد و سپس شست. قارچ‌های پرورشی ممکن است خام هم خورده شوند، اما بیشتر قارچ‌ها را باید به شکل پخته مصرف کرد.

– هیچ‎گاه بعد از خوراک قارچ، آب سرد نخورید.

– از نگهداری قارچ درون کیسه‌ی پلاستیکی خودداری کنید.

– حداکثر نگهداری قارچ در یخچال، سه تا چهار روز بوده است.

– قارچ را با آب سرد بشویید و هیچ‌گاه در آب خیس نکنید.

– تا زمانی که نمی‎خواهید از قارچ استفاده کنید آن را نشویید.

– قارچ‌های وحشی را از اماکن قابل اطمینان خریداری کنید، زیرا بعضی از قارچ‌های وحشی، سمی‌اند و می‌توانند به سلامت قلب، کلیه و کبد صدمه بزنند و حتی کشنده باشند.

 

منبع : نیک و نو

منابع بیشتر

خواص قارچ در طب سنتی

www.akairan.com/.../%20خواص%20قارچ%20در%20طب%20سنتی...
Translate this page
خواص زردآلو در طب سنتی - آکا · خواص عدس در طب سنتی، فواید عدس - آکا · خواص انبه در طب سنتی - آکا · خواص انگور (عنب) درطب سنتی - آکا · خواص خوردن شیر از دیدگاه ...

طب سنتی - خواص قارچ

tebsonaty.mihanblog.com/post/90
Translate this page
May 5, 2012 - خواص قارچ. ... توجه : قبل از عمل به نسخه های گیاهی موجود در این وبسایت با پزشک یا کسی که در زمینه طب سنتیتخصص دارد مشورت نمایید.

طبع قارچ سرد است یا گرم؟ + فواید مصرف قارچ - مجله اینترنتی ستاره

setare.com/fa/news/.../طبع-قارچ-سرد-است-یا-گرم-فواید-مصرف-قا...
Translate this page
Sep 18, 2016 - از نظر طب سنتي طبع قارچ سرد و ‌تر دارد و توصيه مي‌شود آن را همراه آويشن، زيره و فلفل سياه ميل كنيد تا اثرات سوء آن خنثي شود. از مصلح‌های دیگر آن ...

بررسی خواص ژله ، قارچ ، چای و بستنی در طب سنتی - نمناک

namnak.com/خواص-چای-در-طب-سنتی.p20700
Translate this page
 Rating: 4.6 - ‎23 reviews
طب سنتی و باورهای غلط تغذیه ای و خواص چای در طب سنتی و خواص قارچ در طب ... که به اندازه مصرف شود، فواید بسیاری همراه خواهد داشت که برخی از فواید آن عبارتند از:

خواص قارچ از نگاه طب سنتی - پارس ناز

www.parsnaz.com/خواص-قارچ-نگاه-طب-سنتی.html
Translate this page
خواص قارچ از نگاه طب سنتی قارچ یکی از مواد خوراکی پر کاربرد است که طعم خوب آن باعث شده تا در همه جا پرطرفدار باشد و در غذاهای مختلف هم از آن.

قارچ در طب سنتی | مجله پزشکی دکتر سلام

www.hidoctor.ir/tag/قارچ-در-طب-سنتی/
Translate this page
قارچ، گیاهی خود رو و وحشی است که بطور طبیعی می روید. ... از پیامبر خدا (ص) نقل شده است که: «قارچ از گیاهان مفید و حتی بهشتی است و آب آن برای درد ... #خاصیت قارچ#خواص دارویی قارچ#فواید درمانی قارچ#فواید قارچ#قارچ در طب سنتی#مضرات قارچ .

خواص قارچ. خواص دارویی قارچ. فواید قارچ. خاصیت قارچ. قارچ در طب سنتی ...

lifenotes.ir/tag/خواص-قارچ-خواص-دارویی-قارچ-فواید-قارچ
Translate this page
فواید قارچ. خاصیت قارچقارچ در طب سنتیفواید درمانی قارچمضرات قارچفوائد قارچقارچطب سنتیخواص قارچخواص قارچجات. خواص قارچ در طب سنتیفواید قار.

خواص قارچ در طب سنتی – سایت پزشکان بدون مرز

www.pezeshk.us › اخبار گیاهان دارویی
Translate this page
... ورزش در دوران بارداری · خانه / اخبار گیاهان دارویی / خواص قارچ در طب سنتی ... در این مطلب با خواص قارچ و فواید بی نظیر آن آشنا می شویم. قارچ استخوان را تقویت می ...

فواید قارچ خوراکی و بهترین روش پخت آن - بیتوته

www.beytoote.com/cookery/.../benefits-mushroom-cooking.html
Translate this page
بهترین روش پخت قارچ روش های پخت قارچ,سالم‌ترین روش پخت قارچ,خواص داروئی قارچ ها,خاصیت قارچ,فایده های قارچ,خواص قارچ,آشنایی با خواص قارچ ها,فواید قارچ,آشنایی با فواید ... راز ناگفته کاهش وزن با طب سوزنی بهترین روش برای داشتن اندامی زیبا.

خواص مفید قارچ ها : وحشی , پرورشی - بیتوته

www.beytoote.com/health/nutrition/mushroom-attribute.html
Translate this page
قارچ,جنگل,غذا,قارچ صدفی,آهن,درمان,سوپ,سالاد,قارچ وحشی,پرورشی. ... طي قرن ها از انواع قارچ در تهيه داروهاي سنتي شرقي براي درمان انواع بيماري ها استفاده مي شده است. ... تعدادي از قارچ ها از خانواده poly poraccae در پزشکي بسيار کاربرد دارد. ... اگر به کاهش سایز شکم، پهلو و پایین تنه علاقه مندید،طب چینی را امتحان کنید · نتایج لیزر طب ...

خواص کامبوجا - طب سنتی

yaserazeghi.parsiblog.com/Archive/خواص+کامبوجا/
Translate this page
3/4 پیمانه شکر سفید (160 گرم)؛ کم کردن مقدار شکر یا بکار بردن شکر قهوه ای می تواند به قارچ آسیب برساند. 2 قاشق چایخوری چای سیاه یا سبز و مخلوط با گیاهان ...

قارچ - گیاه درمانی و طب سنتی

giah-darmani.persianblog.ir/post/164/
Translate this page
Jul 2, 2010 - قارچقارچ در اصل کلمهٔ ترکی است و برابر فارسی آن «سماروغ» است. ... اگر بخواهیم به خواص آن اشاره کنیم باید بگوییم که این سبزی یکی از منابع ...

خواص مفید قارچ ها - تبیان

article.tebyan.net › ... › تغذیه و آشپزی › خواص خوراكي ها › سبزي ها
Translate this page
Sep 17, 2009 - طی قرن ها از انواع قارچ در تهیه داروهای سنتی شرقی برای درمان انواع بیماری ها ... تعدادی از قارچ ها از خانواده poly poraccae در پزشکی بسیار کاربرد دارد.

آشنايي با خواص و مضرات قارچ - هفت گنج

7ganj.ir › سلامت › خواص مواد غذايي
Translate this page
آشنایی با خواص و مضرات قارچ. 12,255 بازدید. 9 دقیقه مطالعه. در اين مقاله از هفت گنج ، خواص و مضرات قارچ را براي دوست داران اين ماده غذايي با ارزش برشمرده ايم.

قارچ بایگانی - مرجع طب سنتی ایرانی اسلامی | سایت حکیم دکتر روازاده

ravazadeh.com/tag/قارچ/
Translate this page
فواید میوه ها و خوراکی ها – برخی آموزه های کتاب طب الرضا – بخش یازدهم · نظری بدهید ... قارچ امام رضا(ع) می فرمایند: آب قارچ شفا از برای چشم می باشد. قلوه خوردن زیاد قلوه ...

قارچ کامبوجا - حکیم تهرانی

hakimtehrani.com › گياهان دارويي
Translate this page
قارچ کامبوجا. حکيم تهراني ۲۹ ,فروردین ۱۳۹۲ گياهان دارويي ۷۶ دیدگاه 35,428 بازدید ... کامبوجا , همزیستی باکتریها و مخمرها که به “قارچ کامبوچا یا کومبوچا” معروف است .نوشابه کومبوچا ... به دلیل خواص مفیدش به آن اکسیر زندگانی نیز می گویند. طعم گوارای آن احساس ... کاهش عوارض یائسگی : در طی دوران یائسگی از گرگرفتگی می‌کاهد.

متخصص طب سنتی - دکتر افراسیابیان (افراسیابی) | خواص درمانی دوغ ...

https://www.tebesonnati.com › ... › مقالات عمومی دکتر › تغذیه
Translate this page
Feb 19, 2015 - فوايد کفير برای سلامتی : دراتحاد جماهير شوروی سابق کفير در بيمارستان ها و آسايشگاه ها برای مواردمختلفی مانند بی نظمی متابوليک ، تصلب ...

خواص و فواید گیاه والک از نظر طب سنتی

max-news.ir/search/?...خواص%20و%20فواید%20گیاه%20والک%20ا... - Translate this page
خواص والک یا سیر کوهی با دلگرم همراه باشید تا با گياه والک و فواید گياه والک آشنا شوید. ... گياهان دارویی همواره مورد توجه طب سنتيقرار دارند و کاربرد فراوانی هم دارند. ..... طب سنتي آکاایران: در این مقاله با خواص قارچ از نظر طب سنتي و مزاج و طبع قارچ ...

فواید قارچ خوراکی - Agriculture in Iran

agricultureiran.blogsky.com/page-56
Translate this page
خواص سبزیجات,خواص قارچ ,خواص دارویی قارچ ,فواید قارچ ,خاصیت قارچ ,قارچ در طب سنتی ,فواید درمانی قارچ ,مضرات قارچ ,فوائد قارچ , قارچ ,طب سنتی ,خواص قارچجات ...

درمان عفونت قارچی واژن با طب سنتی

attarbashei.rozblog.com/tag/درمان-عفونت-قارچی-واژن-با-طب-سنتی
Translate this page
با ما همراه شوید تا با عل,درمان عفونت قارچی واژن با طب سنتی,طب سنتی و گیاهان ... فواید و خواص سبزی کارده در طب سنتی · فواید و خواص روغن کنجد در طب سنتی · درمان ...

خواص نوره -واجبین یا واجبی تاثیرات شگرف درمان و ... - مجله طب اسلامی

www.eslamteb.com › بهداشت اسلامی
Translate this page
Jun 29, 2015 - بی شک از خواندن خواص و کاربرد های درمانی واجبی شگفت زده خواهید شد. ... نوره همچنین کلیه قارچ های پوستی را که در نقاط مرطوب بدن رشد می کنند، از ...

خواص قارچ کومبوچا - وبسایت تخصصی ام اس سنتر

mscenter.ir › پزشكي › پزشكي › خواص خوراکی ها
Translate this page
Sep 13, 2010 - 10 posts - ‎8 authors
كامبوجا، همزيستي باكتريها و مخمرها که به "قارچ کامبوچا یا کومبوچا" معروف است . .... داروهای شیمیایی و مبارزه با عوارض جانبی سوء آنها می گذرد معلوم گردیده آنچه ..... است اما با این حال از نظر طب سنتی این نوشیدنی خواص معجزه‌گری دارد.

طب سنتی - مطالب ابر خواص قارچ

tebsonaty.ir/post/tag/خواص%20قارچ - Translate this page
طبع قارچ گرم است. 2. قارچ دیرهضم است و باعث غلظت خون می گردد. 3. درد معده ایجاد می كند امكان فلج و سكته دارد برای خنثی شدن این ها همراه آن زنجفیل بخورید. 4. هیچ گاه ...

خواص قارچ در طب سنتی بایگانی - مجله خبری شوش مال

shooshmall.com/blog/tag/خواص-قارچ-در-طب-سنتی/
Translate this page
قارچ استخوان,ماهی قارچ و بعضی,خواص قارچ,خواص دارویی قارچ,فواید قارچ,خاصیت قارچ,قارچ در طب سنتی,فواید درمانی قارچ,مضرات قارچ,فوائد قارچ,قارچ,طب سنتی,خواص ...

خواص قارچ + خواص قارچ خوراکی و قارچ خام - عکس جدید,اس ام اس,مدل,زناشویی

rouzegar.com/health/nutrition/fungicidal-properties
Translate this page
قارچ در طب سنتی، مصارف بسیاری داشته است، به این ترتیب که در طب شرقی از آن ... قارچ ها منبع غنی از ویتامین D است فواید قارچخوراکی و بهترین روش پخت آن.

قارچ خوراکی، خواص قارچ، توصیه متخصصان تغذیه درباره قارچ ... - زمان

www.zamannews.ir/.../67225-قارچ-خوراکی-خواص-قارچ-توصیه-مت...
Translate this page
Jan 18, 2016 - متخصصان تغذیه به خانواده ها توصیه می کنند که همیشه قارچ را در برنامه غذایی خود بگنجانند، زیرا قارچ به ... قارچ در طب سنتی، مصارف بسیاری داشته است، به این ترتیب که در طب شرقی از آن استفاده های فراوانی ... فواید بی شمار قارچ

کومبوجا چیست و چه فوایدی دارد - ” مجله پاکیمان| آموزش طب سنتی،انواع طب ...

www.nasrpakiman.com › چای ها و دمنوش ها
Translate this page
برخلاف تصور، درست کردن کامبوچا در خانه اصلا کار سختی نیست، برای درست کردن این نوشیدنی شما به چای (سیاه یا سبز)، شکر و البته مقداری قارچ و باکتری نیاز ...

خواص روغن نارگیل – ۲۱ خاصیت روغن نارگیل برای سلامتی، پوست و مو ...

www.noavard.co/خواص-روغن-نارگیل-20-خاصیت
Translate this page
Jun 18, 2016 - روغن نارگیل دارای خواص و فواید فراوانی برای سلامتی و پوست می باشد. ... روغن کشی یکی از درمان های باستانی درطب سنتی هندوستان است که چیزی شبیه ... همچنین روغن نارگیل به علت خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی خود برای درمان ...

خواص درمانی گلاب در طب سنتی ایران - بولتن نیوز

www.bultannews.com › صفحه نخست › اجتماعی
Translate this page
گلاب را می توان معجزه طبیعت نامید خواص و فواید بسیاری در این عصاره قرار دارد که در ... در طب سنتي گلاب طبيعت گرمي دارد و براي رفع استرس بسيار مفيد و آرام‌بخش .... گلاب به شدت مستعد رشد قارچ است حتی اگر در یخچال نگهداری شود و ممکن است در ...

خواص کفیر | قارچ کفیر

https://www.kefirgrains.ir/kefir-benefits.html
Translate this page
Oct 26, 2014 - در سالهای قبل از ۱۳۸۰ افراد کمی با فواید چای سبز آشنا بودند، چایی که هزاران سال ... پس وقتی صحبت از خواص کفیر می شود منظور ما کفیری است که به طور ..... اما از طرف دیگر مواد غذائی که از نظر طب سنتی در زمره مواد غذائی سرد طبقه ...

خواص عرق گیاهی مورد - تولید کننده عرقیات گیاهی ،عرقیات گیاهی ...

behgolco.com/ShowItem.aspx?ID=5
Translate this page
امروزه در ایران بیش از ۴۰ نوع گیاه وجود دارد که عرق گیری شده و به صورت طبی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ... قارچی پوست ، خلط آور .... میوه جات , خواص عرقیات گیاهی در طب سنتی ,فواید عرقیات گیاهی در طب سنتی,طب سنتی و گیاهان دارویی-داروی گیاهی

قارچ از دیدگاه طب سنتی / چه کسانی نباید قارچ بخورند؟ | بهداشت نیوز

behdashtnews.ir/.../قارچ-از-دیدگاه-طب-سنتی-%7C-چه-کسانی-نبای...
Translate this page
Feb 11, 2017 - در این مقاله با خواص قارچ از نظر طب سنتی و مزاج و طبع قارچ آشنا می‌شوید. روایات زیادی از ائمه اطهار برای فواید قارچ در درمان بیمار‌ی‌ها عنوان شده است.

فوايد قارچ کامبوجا - میهن سلامت

mihansalamat.ir/?p=4187
Translate this page
Jan 15, 2014 - کامبوجا، همزیستی باکتریها و مخمرها که به “قارچ کامبوچا یا کومبوچا” معروف است . ... تا ,B۱۲ و اسیدفولیک وهمچنین دارای Usnic acid است که خواص ضدباکتریایی دارد. ... در مناطقى که در آنجا به‌طور سنتی، قارچ کومبوجا به‌صورت محلول در نوعى نوشیدنى .... کاهش روند پیری با خرمالو · معجزه طب سنتی در درمان التهاب مفاصل ...

قارچ‌ها هم غذا، هم درمان

www.irmga.com/fa-articleprint-36.html
Translate this page
Apr 9, 2012 - كتاب‌هاي طب سنتي چيني، 356 نوع از داروها را كه شامل بيش از 10 گونه‌ي قارچ ... به صورت سنتي توسط مردم مصرف مي‌شد، تصميم به بررسي خواص اين قارچ‌ها گرفتند. ... قارچ‌هاي دارويي داراي فوايدي مثل ايمني، هموستازي، معالجه‌ي بيماري‌هاي ...

کدامیک از خواص چای، ژله، بستنی و قارچ را باور کنیم؟ - سیمرغ

seemorgh.com › سلامت › تغذیه › خواص مواد
Translate this page
Sep 19, 2015 - خواص ژله، چای، بستنی و قارچ از دیدگاه طب سنتی .... در صورتی كه به اندازه مصرف شود، فواید بسیاری همراه خواهد داشت که برخی از فواید آن عبارتند از:.

مزایای خوردن قارچ خام! - الو دکتر

www.alodoctor.ir/news/details/26703/مزایای-خوردن-قارچ-خام!
Translate this page
Jan 26, 2017 - برخی از گونه های قارچ ها سمی است اما تعداد زیادی از آنها خوراکی هستند و ... سرخ کرده پرهیز کنند زیرا بسیاری ازخواص درمانی قارچ به این ترتیب از ...

خواص ژله، چای، بستنی و قارچ از دیدگاه طب سنتی - مجله ابرتازه ها

www.abartazeha.com › سلامت
Translate this page
خواص ژله، چای، بستنی و قارچ از دیدگاه طب سنتی دیگر مثل قدیم نیست كه آدم‌ها با ... به اندازه مصرف شود، فواید بسیاری همراه خواهد داشت که برخی از فواید آن عبارتند از:.

خواص و فواید درمانی سیر چیست؟ عوارض و خطرات آن کدام اند؟ - راستینه ...

https://rastineh.com/خواص-و-فواید-درمانی-سیر-چیست؟-عوارض-و-خط/
طب سنتی · ابزارهای تناسب اندام .... زمانیکه درباره خواص و فواید سیر صحبت می کنیم، باید بوی کمی که این گیاه دارویی ایجاد می کند را هم در نظر ... بعضی از افراد از روغن بدست آمده از سیر برای درمان عفونت های قارچی، زگیل ها و میخچه استفاده می نمایند.

کفیر چيست ؟ - پارسی طب

fa.parsiteb.com › تندرستی و تغذیه
Translate this page
مهمترين خواص درماني آن در مراكز تحقيقاتي معتبر دنيا به ثبت رسيده است . ... به بعد اهمیت این فرآورده لبنی شناخته شده و تحقیقات وسیعی در مورد بهینه سازی و تولید ... هاي شيري به طور سنتي توليد مي شد ، اما امروزه اين محصول به دليل دارا بودن خواص ويژه به طور صنعتي تهيه مي شود . ... من قارچ کفیر رو دارم و هر ورز از اون استفاده میکنم.

12 خاصیت سرکه سیب برای سلامتی - هزارهانی

www.hazarhoney.com/.../145-health-benefits-of-apple-cider-vineg...
Translate this page
Jul 16, 2014 - خواص سرکه سیب برای سلامتی- خاصیت های سرکه سیب ارگانیک برای سلامتی و تندرستی. ... درمان های خانگی عفونتقارچی سرکه سیب می باشد حدود یک فنجان و نیم سرکه را ... فواید مصرف عسل در دوران بارداری · خواص عسل:50 فایده عسل طبیعی- ... شما اینجا هستید: صفحه اصلی · وبلاگ · سلامتی و طب سنتی 12 خاصیت ...

کامبوجا - کامبوجا چیست- خواص شربت کامبوجا - کامبوجا و لاغری چای ...

kambooja.com/category/کامبوجا/
Translate this page
خواص شربت کامبوجا قارچ کامبوجا طرز تهیه نوشیدنی کامبوجا- قیمت کامبوجا فروش قارچ ... محققان طب سنتی بر این عقیده هستند که چای کامبوجا به دلیل روند تخمیر و ... بوتیریک و غیره) است که خواص مختلفی داشته و فواید زیادی به بدن می‌رسانند.

طبع قارچ سرد است یا گرم؟ + فواید مصرف قارچ - ستاره | خبر فارسی

khabarfarsi.com/u/25329057 - Translate this page
Sep 18, 2016 - با توجه به طبع قارچ می بایست از مصرف برخی غذاها همزمان دوری و از برخی دیگر استفاده کنیم . ... از خواص انگور بیشتر بدانید! ... این متخصص طب سنتی درباره خاصیت گیاه آویشن اذعان داشت: دمنوش گیاهی آویشن به دلیل اینکه خاصیت ...

خواص قارچ گانودرما بایگانی - دیتاقارچ

https://datagharch.com/tag/خواص-قارچ-گانودرما
Translate this page
خانه / بایگانی برچسب: خواص قارچ گانودرما ... ای در آسیا دارد زیرا در این قاره به عنوان قارچ دارویی در طب سنتی چین به قدمت بیش از 4000 سال استفاده می شده است و .

خوردن قارچ برای چه کسانی ضرر دارد؟ - سلامت آنلاین

www.salamatonline.ir/news/.../خوردن-قارچ-برای-چه-کسانی-ضرر-دا...
Translate this page
Oct 4, 2016 - سلامت آنلاین- به گفته یک پزشک و متخصص فیزیولوژی، قارچ از نظر طب سنتی دارای مزاج سرد و تر است و چون میزان سردی و رطوبت نسبتا زیادی دارد ...

خواص و ارزش غذایی قارچ - با فواید انواع قارچ آشنا شوید - مجله سلامت

www.majalesalamat.com › تغذیه › خواص مواد غذایی
Translate this page
 Rating: 3.8 - ‎6 votes
May 6, 2016 - قارچ اگرچه در دنیای غذاها به عنوان سبزی طبقه بندی شده است اما از لحاظ فنی یک گیاه نیست. این ماده متعلق به خانواده قارچ‌هاست و اگرچه سبزی نیست اما ...

عسل و خواص آن در طب سنتی - جنبش مردمی احیای سبک زندگی اسلامی

jsabk.ir/عسل-خواص-طب-سنتی
Translate this page
در هند، عسل یکی از مهمترین عناصر طب کهن و سنتی هندوها یعنی سیدها و آیوروداست. در مصر ... مصرف عسل عملکرد سیستم شیمیایی بدن را تقویت می‌کند و فواید آن از شکر بسیار ... خود نمائید تا تاثیرات مواد سمی تولید شده توسط قارچ‌ها در روده را کاهش دهید.

حنا؛ گیاهی با هزار و یک خاصیت - باشگاه خبرنگاران

www.yjc.ir › اجتماعی › باشگاه شبانه
Translate this page
Sep 21, 2014 - جالب است بدانید که علاوه بر فوایدی که این گیاه برای سلامت موها دارد می توان از ... برای درمان امراض قارچی پوست بویژه در ناحیه سر و پوست پا بهره برد. ... در این مورد نیز به گفته متخصصان طب سنتی، می توان از گیاه حنا استفاده کرد.

طب سنتی و اسلامی - انواع سبزي ها و مزاج آن ها

ravazadeh.blogfa.com/post-32.aspx
Translate this page
طب سنتی و اسلامی - انواع سبزي ها و مزاج آن ها - ما همچنان که از مرگ می ترسیم برای مردن نوبت می گیریم! ... تخم خرفه در همه خواصضعيف تر از آن بوده به جز در رفع عطش كه قوي تر از برگ آن مي باشد. ... قارچ: قليل الغذا، ردي الكيموس، دير هضم مولد خون بلغمي و نفاخ است. زياد خوردن آن موجب سكته ، فلج، ... مضرات روغن نباتی و کره گیاهی

عجایب و خواص قارچ ژاپنی شی تا که

8tag.ir/news/5060262571751447557-12813362174331508081
Translate this page
Aug 24, 2014 - مصرف قارچ ژاپنی شی تا که فواید قارچ ژاپنی شی تا که خوردن قارچ ژاپنی ... در کشورهای مختلف، دارای مصارف درمانی در طب سنتی شرقی نیز می باشد.

خواص نوشیدنی کامبوجا - با فواید چای کامبوچا آشنا شوید - آلامتو

www.alamto.com › سایت سلامت › تغذیه سالم
Translate this page
Aug 16, 2016 - آیا تابحال اسم قارچ کامبوجا را شنیده‌اید؟ طرفداران طب سنتی احتمالاً با خواص این نوع قارچ و نوشیدنی بی‌نظیری که از آن درست میشود آشنا هستند.

خواص قارچ از نگاه طب سنتی - خبر و مطلب ها BS2017

bs2017.ir/article/خواص-قارچ-از-نگاه-طب-سنتی/
قارچ فوائد قارچ قارچ طب سنتی خواص ترتیب که در طب شرقی از آن فواید قارچ خوراکی آکا بررسی قارچ بررسی قارچ از نگاه طب سنتی قارچ در طب سنتی فواید مصرف ...

با فواید قارچ و مضرات آن بیشتر آشنا شوید - گیاه یاب

giahyab.com/با-فواید-قارچ-و-مضرات-آن-بیشتر-آشنا-شوید/
Translate this page
فواید قارچ از فواید قارچ میتوان به کاهش سطح کلسترول ، ضد سرطان سینه و پروستات و مقابله با دیابت اشاره کرد. قارچ همچنین ... پایگاه جامع طب سنتی و سلامت ... قارچ همچنین میتواند در کاهش وزن و لاغری موثر باشد و سطح ایمنی بدن را تقویت کند. فواید ...

فواید و خواص قارچ های سفید | funnycool | Pinterest

https://www.pinterest.com/pin/391179917616353882/
فواید و خواص قارچ های سفید لباسهای محلی استان بوشهر هواپیمایی که قطار میشودتصاویر 5 دیجی پردرآمد .... خواص و مضرات اسفناج ..... اسطوخودوس از دیدگاه طب سنتی.

طب سنتی ایران - خواص بره موم

tebirani.blogfa.com/post/39
Translate this page
بره موم همراه با خواص باکتری کشی و قارچ کشی خود، فوائد بسیاری در کاربردهای مختلف در مواد آرایشی فراهم می آورد.بسیاری از ویژگیهای مفید بره موم (پروپولیس) شامل ...

کامبوجا عصاره معجزه گر

kambuja.blogfa.com/
Translate this page
کامبوجا عصاره معجزه گر - تاریخچه وخواص داروئی عصاره ای با نام کامبوچا یا کامبوجا که قدمتی ... نوشابه کومبوچا فرآورده تخمیری است که توسط قارچ کومبوچا تولید می شود . .... خواص و فوايد مطلوب استفاده از اين نوشيدني که از آن به عنوان اکسير زندگاني ياد ميشود به اين شرح است : ... راجع به طب سنتی در استرالیا به چاپ رسید نام.

خواص و فوايد شگفت انگيز قارچ براي سلامتي بدن، سرطان و کاهش

zanboorblog.ir/خواص-و-فوايد-شگفت-انگيز-قارچ-براي-سلامت/
Translate this page
Apr 3, 2017 - خواص و فواید شگفت انگیز قارچ برای سلامتی بدن، سرطان و کاهش … .... ها، در طب سنتی چینی (TCM) از چای اولانگ برای از دست دادن وزن … 33 . فواید ...

خواص بی نظیر عسل، لیمو و سیر | عسل طبیعی فلورا

www.folora.ir/با-خواص-شگفت-انگیز-عسل،لیمو-و...ش/3601/
Translate this page
سیر دارای فواید بسیاری است که علاوه بر خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ بودن ان از جمله ... عسل: عسل یکی از موادی است که در طب سنتی قدیم تا امروز خواص ویژه غذائی و ...

جهت مطالعه مطالب در مورد قارچ کفیر بر روی عکس زیر کلیک ... - سلامتی

rouesh.persianblog.ir/page/3
Translate this page
انجمن تحقيقات طب سنتي ايران ... اعتقاد مردم قفقاز بر این استوار است که قارچ کفیر موهبت و نعمتی بزرگ از طرف خداوند است. ... به گل کلم و به رنگ سفید بوده و شیر را تخمیر و به ماست تبدیل می کند و خواص طبی بسیاری دارد . ... باشد، چون علاوه بر اینکه خطرات(یکی ازعوارض شایع مصرف نوشابه های گازدار ابتلا به پوکی استخوان ...

همه چیز درباره خواص و مضرات قارچ - دیلی

www.dailys.ir › آشپزخانه دیلی
Translate this page
Jun 30, 2016 - ضررهای قارچ,عوارض مصرف زیاد قارچ,خواص قارچ در بارداری,قارچ برای لاغری ... قارچ در طب سنتی، مصارف بسیاری داشته است، به این ترتیب که در طب ...

عوارض زیاده روی در مصرف قارچ - قطره

www.ghatreh.com/news/nn26065987/عوارض-زیاده-روی-مصرف-قارچ
Translate this page
Jun 1, 2015 - قارچ، غذایی غلیظ، نفاخ و دیرهضم است و مصرف زیاد آن باعث انس. ... به گزارش سایت قطره و به نقل ازدولت بهار،از دیدگاه طب سنتی ایران پیشگیری از بروز بیماری بسیار اهمیت دارد و بهتر است افراد با ... خواص شگفت انگیز پوست لیمو ...

خواص درمانی اسفند - گیاه درمانی.زیره.زعفران.زرشک.الو.گوجه.سیر.پیاز ...

robabnaz1.persianblog.ir/tag/خواص__درمانی_اسفند
Translate this page
زعفران.زرشک.الو.گوجه.سیر.پیاز.سبزی.کلم.کدو.غلات.لوبیا.شلغم.عناب.رازیانه.قارچ.لیمو.گردو.کاهو. ... سایر موارد استفاده از اسنفد در طب سنتی. 1- اگر کسی که ... مقدار خوراک اسفند از 10 – 5 گرم است و جانشین (بدل) آن از نظر خواص تخم سداب است. نویسنده ... خواصدرمانی اسفند یا اسپند گیاهی است به ... روغن و فواید و مضرات ان(۳) » خواص ...

خواص قارچ - تغذیه درمانی رژیم درمانی سلاک طب

dietiran.com/news/News/mushroum.html
Translate this page
خواص قارچ. مهسا حسین پور - کارشناس تغذیه و رژیم درمانی. واژه قارچ به فارسی كلاه دیوان وچترمار، دركتب طب سنتی با نامهایسماروغواستادمیرحیدر فطر ( نوع غیر سمی ) ...

خاصیت معجزه آسای میخک در طب سنتی - سلامتی

salamati.ir/2017/03/11/خاصیت-معجزه-آسای-میخک-در-طب-سنتی/
Translate this page
Mar 11, 2017 - اما تعداد کمی از مردم در مورد فواید حیرت انگیز میخک اطلاعی ندارد ... علاوه بر این، میخک خواص ضد قارچی دارد و می تواند در بیماری های پوستی موثر باشد ...

قارچ كومبوجا قارچ کامبوجا 09113751785 - خواص شربت قارچ کومبوجا ...

www.komboja93.blogfa.com/post/1
Translate this page
خواص شربت قارچ کومبوجا قارچ كامبوجا و قارچ کفیر اکسیر جوانی و درمانگر گیاهی .... خواص شربت نوشیدنی چای قارچ کامبوجا می تواند بدون عوارض شما را به وزن مطلوب ... آمده و همچنین با عنایت به نظر گذشتگان ما در طب سنتی ژل رویال می تواند در تمامی ...

خواص و مضرات بادام تلخ و روغن بادام تلخ - ویکی مستر

wiki-master.com › غذا › آجیل و دانه های خوراکی
Translate this page
Dec 9, 2016 - شایان ذکر است: قارچ نیز می تواند موجب ایجاد لک روی پوست شود مصرف بیش از حد تخم مرغ نیز مضر ... روغن بادام از قرن ها پیش در بسیاری از داروهای سنتی یافت می شده است. .... مغز بادام تلخ از نظر طب قدیم ایران خیلی گرم و خشک است.

معرفی زرشک و فواید و مضرات آن - wiki 5040

wiki.5040.ir/معرفی-زرشک-و-فواید-و-مضرات-آن.html
Translate this page
Nov 24, 2014 - در این مقاله با خواص و اثرات پزشکی این گیاه آشنا خواهید شد. ... زرشک در طب سنتی به فواید زیر شناخته شده است (مطالعات علمی و پزشکی .... این داروی گیاهی برای رفع عفونت‌های قارچی پوست یا واژن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص قارچ - داریان

gallery.daryan-paveh.com/post/خواص-قارچ
Translate this page
Oct 20, 2016 - قارچ استخوان,ماهی قارچ و بعضی,خواص قارچ,خواص دارویی قارچ,فواید قارچ,خاصیت قارچ,قارچ در طب سنتی,فوایددرمانی قارچ,مضرات قارچ,فوائد قارچ ...

فواید قارچ خوراکی - طب روز|طب سنتی

teberooz.ir › اشنایی با داروهای گیاهی
Translate this page
Oct 6, 2016 - فواید قارچ خوراکی قارچ خوراکی یکی دیگر از گیاهان دارویی که امروز به ... خانه / اشنایی با داروهای گیاهی / فواید قارچ خوراکی ... خواص قارچ خوراکی.

داروهای گیاهی و طب سنتی - Android Apps on Google Play

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.samira...hl...
Translate this page
 Rating: 4.4 - ‎1,476 votes - ‎Free
طب سنتی و استفاده از گیاهان و سایر مواد خوراکی و ... برای درمان در این برنامه مجموعه ایی از مطالب مفید درمورد طب سنتی و خواصداروهای گیاهی جمع آوری شده تا مثل یه ...

با گیاهان دارویی و معجزه گر منطقه مغان بیشتر آشنا شوید | پایگاه خبری و ...

aranmoghan.ir/news/16996
Translate this page
Dec 27, 2014 - بخشي از خواص دارويي و پزشكي قارچ دنبلان بر اساس مستندات علمي و ..... انواع خواص این گیاهان که در گذشته نیز در طب سنتی کاربرد داشته، مورد ...

نباید لوبیا بخورید اگر... - برترین ها

www.bartarinha.ir/fa/news/150370/نباید-لوبیا-بخورید-اگر
Translate this page
Nov 9, 2014 - در طب سنتی این خواص برای لوبیاسبز آورده شده است: ... درست است که خوردن لوبیا فواید زیادی را به مصرف کنندگانش می‌رساند اما به‌دلیل برخی ...

خواص سیاه دانه Black seed - طب سنتی

www.pezeshksonati.com/ShowContent.aspx?PageID=508...169
Translate this page
خواص سیاه دانه,خاصیت سیاه دانه,داروی گیاهی,گیاه دارویی,داروی گیاهی ... لینولئیک، اسید لینولنیک، اسید اولئیک و روغن ‌های فرار است که این روغن ‌ها خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ دارند و باکتریها و قارچ ‌‌های مختلف را از بین می‌برند. ... مضرات سیاه دانه.

گیاه دارویی قارچ ریشی | سلامت دیجیتال

www.salamatdigital.com/گیاه-دارویی-قارچ-ریشی/
Translate this page
Dec 6, 2015 - این گیاه که سالیان سال است در طب سنتی کشورهای آسیایی چون چین، ژاپن و کره کاربرد دارد، به عنوان انگل بر روی تنه درختان رشد می کند. خود قارچ و ...

[PDF]ﺧﻮاص درﻣﺎﻧﯽ ﮔﺎﻧﻮدرﻣﺎ - فصلنامه علمی پژوهشی گیاهان دارویی

jmp.ir/files/site1/user_files.../keypour-A-10-91-1-110f7f5.pdf
Translate this page
by G lucidum Karst - ‎Related articles
Apr 29, 2012 - اﯾﻦ ﻗﺎرچ در ﻃﺐ ﺳﻨﺘﯽ ﺟﻬﺖ. درﻣﺎن. ﺑﯽ ... اﯾـﻦ ﻗـﺎرچ. داراي ﺧـﻮاص. درﻣﺎﻧﯽ اﺳﺖ. ،. اﻣﺎ ﭼﯿﻨﯽ. ﻫﺎ ﻣﻌﺘﻘﺪﻧـﺪ ﮐـﻪ ﺳـﻮش ﺳـﯿﺎه رﻧـﮓ داراي. ﺧﻮاص درﻣﺎﻧﯽ ﺑﻪ .... ﺗﺮﭘﻨﻮﺋﯿـﺪﻫﺎ از اﻫﻤﯿـﺖ ﺑﯿﺸـﺘﺮي.

کندر - تندرستان

www.tandorostan.org › گیاهان دارویی(عمومی)
Translate this page
پزشک، پژوهشگر طب ایرانی ... چنانچه در منابع طبی آمده، خواص کندر تا بیست سال باقی می ماند و بهترین آن، کندر نرم تازه و خالص است که ظاهر سفید دارد و به ... اثرات ضد آسمی، ضد قارچی، ضد التهابی و ضد سرطانی دارد ... موارد احتیاط و عوارض جانبی:.

خواص قارچ - یوتاب

www.yotaab.com › خواص مواد غذایی
Translate this page
قارچ؛ مواد تشکیل دهنده و ویتامین ها، خواص و فواید قارچ در پیشگیری از سرطان ... قارچ در طب سنتی، مصارف بسیاری داشته است، به این ترتیب که در طب شرقی از آن ...

فواید بی شمار قارچ | شــرکـت کـشـت و صـنـعـت قـا رچ آ سـیا

asiamushroom.net/فواید-بی-شمار-قارچ/
Translate this page
Feb 25, 2014 - قارچ در طب سنتی، مصارف بسیاری داشته است، به این ترتیب که در طب شرقی از آن استفاده های فراوانی می کردند، زیرا معتقد بودند که این سبزی برای ...

نوره؛ سنت پیامبر اکرم (ص) و یادگار سلیمان نبی (ع) - دین و زندگی

dinwazendegi.persianblog.ir/post/6
Translate this page
Aug 13, 2011 - سایت رسمی حکیم روازاده · وبلاگ طب اسلامی · سایت غدیر ... خواص نوره طبیعی ... این گونه قارچ های ذره بینی را فقط با نوره طبیعی می توان از بین برد. 5. .... ماده بسیار حیاتی هست و باید سالم و بدون دست کاری، به صورت سنتی، همان طوری ...

سوء‌استفاده از قارچ کامبوجا برای تولید مشروب - طب شیعه

shiateb.com/Pages/?current=news&gid=1&Sel=174
Translate this page
اهمیت طب و طبیب در نگاه علامه حسن زاده آملی (مقاله انتخابی) ... شنیده ها حاکی است این قارچ که با هدف مبارزه با بیماری های سرطانی و ایدز وارد ... اخیراً با هدف استفاده درمانی، این قارچ به طور گسترده وارد کشور شده است؛ اما یکی .... به حول و قوّه الهی، از تاریخ 18 بهمن 1393، توفیق ادامه تحصیل در دوره P.h.D طبّ سنّتی در دانشکده طبّ سنّتی و ...

خواص زنیان و ویژگی های دارویی و درمانی این گیاه با ارزش – خاصیت, خواص ...

khasiat.org › خواص گیاهان دارویی
Translate this page
مهمترین فواید درمانی و خواص زنیان این گیاه با ارزش و مفید را در این مقاله بررسی خواهیم ... از جمله خواص زنیان خاصیت درمانی بیماری هایی مانند ضد قارچ، آنتی اکسیدان، ضد ... زنیان در طول هزاران سال در طب سنتی کاربردهای درمانی مختلفی از جمله اثرات ضد ...

خواص گران قیمت دنبلان کوهی! - عصر ایران

www.asriran.com › صفحه نخست › سلامت
Translate this page
قارچ دنبلان از نظر تغذیه ای دارای بیش از 15 نوع پروتئین و ویتامین است. ... سال های گذشته، با مطرح کردن سوالاتی از مردم مناطق مختلف کشور، در مورد خواص این قارچ، مردم از ... برخی از افراد محلی در استان فارس نیز مصرف قارچ را در درمان عوارض پیری مؤثر دانسته و آن را .... ایزولاسیون پشت بام ، جایگزین قوی مواد سنتی ایزوگام و قیرگونی.

درباره فواید و مضرات کفیر بیشتر بدانید - مجله اینترنتی ستاره

tnews.ir/news/6bf476302651.html
Translate this page
Dec 19, 2016 - ... می شود خواص زیادی برای بدن دارد اما بهتر است درباره مضرات کفیر هم اطلاعاتی داشته باشید. ... کفیر نوشیدنی تخمیری حاصل از شیر و دانه‌های کفیر است که از قارچ .... درمان ریزش مو در طب سنتی برای مردان + راهکارهای رویش مجدد مو.

خواص دارویی قارچ - پرشین وی

persianv.com/celebrity/خواص-دارویی-قارچ.html
Translate this page
بازیگران ایرانی که تازه مادر شدند , گزارشی از بازیگرانی که اخیرا حس مادر شدن را تجربه کرده اند از جمله شیلا خداداد ، فقیهه سلطانی و یکتا ناصر برایتان گردآوری کرده ...

خواص مناسب سقز برای بدن انسان - جديدترين اخبار ايران و جهان ممتاز نیوز

www.momtaznews.com › سبک زندگی › سلامت
Translate this page
Jan 19, 2015 - از دیدگاه حکمای طب سنتی مالیدن شیره سقز روی زخم به التیام آن کمک ... دارد اردیبهشت ۱۳۹۶ آلودگی روی پوست قارچاثرات سوء بر معده انسان می گذارد.

دانستنی هایی درباره ی چای کامبوجا، نوشیدنی آرام بخش - کوکا

www.coca.ir/about-kombucha-tea/
Translate this page
فواید و خواص چای کامبوچا ... در واقع ترکیبات اصلی نوشیدنی کامبوجا عبارت است از همین قارچ کامبوجا، آب جوش و مقدار کمی شکر. ... موارد به طور علمی و توسط محققان به اثبات نرسیده است اما با این حال از نظر طب سنتی این نوشیدنی خواص معجزه‌گری دارد.

خواص دانه خردل | پورتال پارسه گرد

https://www.parsegard.com/greenliving/خواص-دانه-خردل.html
Translate this page
خواص درمانی و فواید سلامتی دانه خردل در رم و یونان باستان نیز مورد استفاده قرار ... گیاهی همچنین برای اثرات ضد قارچی و ضد عفونی کننده‌اش نیز ارزشمند شناخته می‌شود.

خواص سوپ ها خواص قارچ در سوپ قارچ... - کافه رستوران ژیک | Facebook

https://www.facebook.com/permalink.php?id...story_fbid...
Translate this page
خواص سوپ ها خواص قارچ در سوپ قارچ دارای ویتامین‌های B1، B2، PP و D است و ... نوین نیز موضوع تحقیقات متعددی بوده كه اغلبفواید شناخته شده در طب سنتی را مورد ...

خواص و فواید شیرین‌ بیان در طب‌ سنتی - مجله ونوس - دانشنامه فرزند

https://mag.farzand.net › بهداشت و سلامت
Translate this page
5 days ago - خواص و فواید شیرین‌ بیان در طب‌ سنتی ... هستند، خاصیت آنتی اکسیدانی، ضدباکتریایی، ضد قارچی، ضد روماتیسمی و ضدتوموری نشان می دهند.

خواصی از سیر ترشی که نمی دانستید - تالار گفتگو هم میهن - شبکه ...

https://forum.hammihan.com/thread88771.html
Translate this page
Sep 4, 2013 - 7 posts - ‎5 authors
یک متخصص طب سنتی معتقد است: سیر خواص فراوانی دارد اما زیاده روی در ... خون بالا، محرک دستگاه ایمنی بدن، ضد باکتری، قارچ و انگل‌های روده‌ای، ضد ...

خواص بی نظیر کفیر برای زیبایی و شادابی پوست و مو | مه شو

mahsho.com/خواص-بی-نظیر-کفیر-برای-زیبایی-و-شادابی-پ/
Translate this page
Nov 26, 2014 - در سالهای قبل از ۱۳۸۰ افراد کمی با فواید چای سبز آشنا بودند، چایی که هزاران ... بهترین کفیر، کفیری است که خود شما در منزل و با قارچ زنده کفیر ...

خواص درمانی سیر Allium sativum - اولین داروی گیاهی برای درمان قطعی ...

nikoosefat.com/اطلاعات-پزشکی.../خواص-درمانی-سیر-داروی-گیاهی/
Translate this page
بقراط پدر علم طب در نوشته های خود از خواص آن یاد کرده و یکی دیگر از دانشمندان قدیم 61 خاصیت ... اهميت و خواص سير در احاديثاسلامي مورد توجه است، از اين رو رسول خدا(ص) فرمودند: سير ... براي جلوگيري از اين مضرات چند راه پيشنهاد شده است: .... ایمنی بدن،ضد باكتری،قارچ و انگل‌های روده‌ای،ضد سرطان،خلط ‌آور،ضد اسهال‌،ضد سل ریوی،ضد آماس ...

فواید آلوئه ورا برای پوست | دکتر منصور ایزدی - طب سوزنی

www.doctorizadi.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID...
Translate this page
آلوئه ورا بعلت داشتن خواص ضد میكروبی در درمان بسیاری از زخمها و جراحتها و ... 13- در درمان ترك بین انگشتان پا كه یك بیماری قارچیاست موثر است (بر گرفته از یك ...

خواص سياه دانه از نگاه امام رضا عليه السلام - قدس آنلاین | پایگاه خبری ...

qudsonline.ir/news/.../خواص-سياه-دانه-از-نگاه-امام-رضا-عليه-السلام
Translate this page
Oct 8, 2014 - قدس آنلاين – حسينعلي پورافضلي: در طب اسلامي براي سياهدانه ويژگي هاي مختلفي را برشمرده اند. سياهدانه مي تواند در رژيم لاغري ، ناراحتي هاي ...

راز - شفا - طب سنتی

raz-shafa.blogfa.com/category/9
Translate this page
در این صورت مصرف مداوم چنین غذایی نه‌تنها مفید نیست بلکه مضرات زیادی هم همراه دارد و ... برچسب‌ها: خواص میوه جات, خواصخوراکیها, طب سنتیخواص گیاهان داروئی ..... پودر دانه این گیاه به صورت موضعی برای بیماری های قارچی پوست استفاده می شود.

خواص کفیر چیست؟+طرز تهیه نوشیدنی کفیر - دلگرم

www.delgarm.com/.../146867-کفیر-به-همراه-طرز-تهیه-ی-نوشیدن...
Translate this page
Jul 31, 2016 - طب سنتی گرفتگی صدا،داروهای گیاهی برای گرفتگی صدای ما چه راهکاری دارند؟ ... کفیر دارای فوایدی برای سیستم ایمنی بدن است و شما می‌توانید با اطمینان آن ... فرایند تولید کفیر به دو صورت سنتی و صنعتی، اندکی متفاوت می‌باشد .... و اینکه، این قارچ طی فرآیند تهیه دوغ کفیر، رشد و نمو می نماید و مقدار آن افزایش ...

۸ استفاده از پماد ویکس و راههای استفاده از آن - به اضافه سلامتی

healthplus.ir › سلامت عمومی › بیماری ها
Translate this page
همه ما بوی پماد ویکس را می‌شناسیم ولی کمتر کسی از فواید آن آگاهی دارد. ... خواص ضد قارچی ترکیبات موجود در پماد ویکس قوی است، به همین دلیل می توان از آن برای درمان و ...

شربت کومبوچا/ دوغ کفیر. اکسیر جوانی.

azarteb.blogfa.com/
Translate this page
درباره اطلاع رسانی طب سنتی وسلامتی فروش استثنایی قارچ کامبوچا وکفیر - شربت ... خلاصه اي از خواص كفير برا دوستاني كه حوصله خوندن مطالب زياد رو ندارن ... کفیر دارای فوایدی برای سیستم ایمنی بدن است و شما می‌توانید با اطمینان آن را هر روز ...

قبلی: رحم و عفونت رحمی را با دود عنبر نسارا با نگاهی به طب سنتی چیست

tajarobteb.ir/?p=2071
Translate this page
Nov 16, 2015 - سوال. یکی از رفقای من عفونت شدید رحمی داره عنبر نسا دود کرده سوزش ودرد شدید گرفته ممکنه دود عنبرنسا برای بدن بعضی افراد سازگار نباشه؟

خواص خوراكی ها - ایران ناز

www.irannaz.com/news_cats_26.html
Translate this page
غذاها,خواص خوراکی ها,مصرف,میوه,خاصیت,خواص میوه و سبزیجات,مصرف تخم مرغ,افزایش باروری,ادویه,فواید,اشتها,دارچین,سلامتی,درمانی,قارچ,چای سبز,زیتون,عرقیات گیاهی. ... جدیدترین نوشته های خنده دار ایرانی ها در فضای مجازی · جدیدترین عکس و خبرهای

موضوع: طب سنتی وسلامت,گیاهان دارویی و سلامت,

نویسنده:

تاریخ: سه شنبه 12 اردیبهشت 1396 ساعت: 17:41

نظرات(0)

تعداد بازديد : 951

به این پست رای دهید:

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش

تبلیغات

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب : 320
کل نظرات : 3
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین : 4
تعداد اعضا : 0
آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 278
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 36
آي پي امروز : 18
آي پي ديروز : 177
بازدید هفته : 815
بازدید ماه : 302
بازدید سال : 43,916
بازدید کلی : 897,310
اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی : 3.138.204.208
مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل :
امروز : پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

ورود کاربران


رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد